Playa de Güigüi, met een fantastisch uitzicht en de afgelegen schoonheid

Dit is een gedetailleerde en nuttige beschrijving van de wandelroute van Tasartico naar Playa de Güigüi op Gran Canaria. Het is een avontuurlijke en prachtige wandeling, maar het vereist wel wat inspanning en een goede voorbereiding. Hier is een samenvatting van de route naar Playa de Güigüi:

Vertrek vanuit Playa del Inglés en rijd ongeveer 1,5 uur naar Tasartico, waar de wandeling begint.
Neem de snelweg richting Puerto de Mogán en rijd verder de bergen in richting Mogán.
Ga bij een splitsing linksaf richting La Aldea/San Nicolás de Tolentino.
Onderweg kom je langs de blauwe rotsen van Fuente de los Azulos.
Neem links de afslag naar Tasartico en rijd 7 km verder totdat je in het gehuchtje aankomt.
Parkeer je auto bij een splitsing met een telefooncel of rijd nog 800 meter verder over een zandweg tot aan het begin van het bergpad.
De wandeling begint bij het bergpad, dat naar beneden leidt.
Volg het pad tussen de plantages, dat begroeid is met gewassen die beschermd zijn tegen de zon en wind.
Na ongeveer 800 meter is er aan de rechterkant een duidelijk bergpad met een bordje en een waterleidingbuis.
Steek een (meestal droge) beek over en volg het pad omhoog.
Geniet van het uitzicht vanaf de top van de berg, waar je de zee en de vulkaan El Teide op Tenerife kunt zien.
Vervolg de afdaling langs het pad, langs palmbomen en een beekje.
Loop langs zelfgebouwde huisjes en volg de geverfde pijlen op de rotsen.
Daal af door een kloof en bereik Playa de Güigüi, waar je kunt genieten van het zwarte zandstrand en een duik in de zee.

Keer terug naar Tasartico door dezelfde weg te volgen.

De wandeling duurt ongeveer 4,5 tot 5 uur heen en terug, dus het is belangrijk om voldoende water, snacks en bescherming tegen de zon mee te nemen. Zorg ook voor geschikte wandelschoenen en wees voorzichtig bij het afdalen en wandelen in de kloof. Het uitzicht en de afgelegen schoonheid van Playa de Güigüi lijken de inspanning echter zeker de moeite waard te maken.

Route naar Playa de Güigüi

© Copyright 2024 - Gran Canaria Nieuws en Tips - Alle rechten voorbehouden.