Vodafone heeft klanten op de Canarische Eilanden gewaarschuwd voor een toename van frauduleuze telefoontjes van oplichters die zich voordoen als het telecombedrijf. Deze gesprekken proberen klanten te misleiden door hen te informeren over vermeende tariefwijzigingen, routerconfiguraties of door klanttevredenheidsonderzoeken uit te voeren.
In een gisteren uitgegeven verklaring benadrukte Vodafone dat deze gesprekken niet worden gevoerd door hun medewerkers of agenten. In plaats daarvan worden ze uitgevoerd door cybercriminelen die erop uit zijn om gevoelige informatie van hun klanten te stelen.
Het bedrijf herhaalde dat Vodafone nooit klanten belt om hen op de hoogte te stellen van tariefwijzigingen, prijsverhogingen of om bank- of facturatiegegevens op te vragen. Evenmin nemen ze telefonisch contact op over routerconfiguraties of voeren ze kwaliteitsonderzoeken naar hun diensten uit via de telefoon.
Vodafone adviseert klanten om onmiddellijk op te hangen als ze dergelijke telefoontjes ontvangen, het nummer te blokkeren en het incident te melden via de officiële klantenservicekanalen van Vodafone.
Deze waarschuwing maakt deel uit van Vodafone’s inspanningen om zijn klanten te beschermen tegen de toenemende oplichtingspraktijken die op de regio gericht zijn.
Bron: canarianweekly