Ministerie van Toerisme opent 2 accounts op TikTok voor de Canarische Eilanden

Ministerie van Toerisme opent 2 accounts op TikTok voor de Canarische Eilanden

 

Het Ministerie van Toerisme van de Canarische Eilanden heeft zijn eerste twee kanalen op TikTok geopend, @holaislascanarias en @hellocanaryislands. Dit werd gedaan om jonge toeristen te bereiken, nadat was vastgesteld dat reisgerelateerde inhoud tot de meest favoriete inhoud van TikTok-gebruikers behoort. Het doel is om ook op dit sociale netwerk potentiële toeristen aan te spreken en aan te trekken. Op TikTok zijn wereldwijd ongeveer 1,02 miljard gebruikers per maand actief.

Bij een enquête gaf 77% van de TikTok-gebruikers aan dat dit sociale netwerk een belangrijke rol heeft gespeeld bij het ontdekken of aanbevelen van een reisbestemming; 62% ervaart reisgerelateerde inhoud op het netwerk als authentiek en 68% geeft aan een reis te hebben geboekt nadat ze de bestemming daar hadden ontdekt.

De twee TikTok-accounts van het Ministerie van Toerisme vullen het al brede aanbod op sociale netwerken aan. Op Facebook zijn er 10 accounts in de respectievelijke talen, op YouTube zelfs 16 accounts in de respectievelijke talen, en op Instagram is men vertegenwoordigd in 9 talen. Ook op het grootste sociale netwerk van China, Weibo, heeft het Ministerie van Toerisme van de Canarische Eilanden een account.

De inhoud op elk sociaal netwerk kan variëren, omdat het gebruikersgedrag op elk sociaal netwerk anders is. Dus voor TikTok wordt alle informatie nu volledig opnieuw bewerkt, zodat deze de jongere doelgroep aanspreekt. De geproduceerde inhoud heeft altijd tot doel een emotionele band met de respectievelijke gebruiker tot stand te brengen. Trends worden ook regelmatig geïntegreerd, maar één ding blijft altijd hetzelfde: de persoonlijkheid van de Canarische Eilanden blijft behouden.

TikTok verschilt op dit gebied van andere netwerken, omdat men over het algemeen geen profielen volgt, maar het krachtige algoritme van het netwerk toont de gebruiker op basis van zijn gedrag de bijpassende inhoud. De inhoud is gebaseerd op korte video's met een maximale lengte van 3 minuten, dus vrij 'lichte kost'. Daarom is het voor de Canarische Eilanden nu belangrijk om hier goede nieuwe inhoud te creëren, zodat het promotie-effect daar ook werkt.


© Copyright 2024 - Gran Canaria Nieuws en Tips - Alle rechten voorbehouden.

Search